Bardzo proste, szybkie ciasto z zaledwie kilku składników z wykorzystaniem gotowej masy makowej. Przepis dla zabieganych, którzy cenią sobie potrawy szybkie. Wystarczy wymieszać wszystkie składniki by cieszyć się lekkim, delikatnym kawałkiem makowca.

Składniki (na tortownicę o średnicy 28 cm):
  • 900 gram gotowej masy makowej z bakaliami i "miodem"
  • 6 jaj
  • 6 łyżek kaszy manny
  • 2 duże jabłka
  • 3 łyżki miodu
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • garść posiekanych migdałów
  • garść rodzynek
  • garść suszonej żurawiny
  • szczypta soli
  • oliwa z oliwek lub masło do wysmarowania formy

Makowca udekorowałam rozpuszczoną gorzką czekoladą (3 kostki gorzkiej czekolady+3 łyżki mleka 1,5%) i posypałam płatkami migdałów.

Białka ubiłam na sztywną pianę wraz ze szczyptą soli. W osobnym naczyniu ubiłam żółtka do białości (około 5 minut). Jabłka starłam na tarce o dużych oczkach i wymieszałam z sokiem z cytryny. Do jabłek dodałam również miód (jeśli jest skrystalizowany rozpuszczamy go w garnuszku i odrobinę studzimy). Masę makową mieszam z posiekanymi orzechami włoskimi, migdałami, żurawiną oraz rodzynkami. Do masy makowej dodaję również kaszę manną i całość dokładnie mieszam. Następnie mieszamy masę makową z jabłkami i całość, łyżka po łyżce mieszamy z ubitymi żółtkami (do ubitych żółtek dodajemy po łyżce masy makowej). Teraz powoli i delikatnie dodajemy ubite białka. Tak powstałą, puszystą masę przekładamy do wysmarowanej oliwą z oliwek i wyłożonej papierem do pieczenia formy. Makowca pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 50 minut. Następnie studzimy, polewamy rozpuszczoną gorzką czekoladą i posypujemy płatkami migdałów.

Smacznego, Klaudia.




6 komentarzy:

  1. musiał być obłędnie pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam gotową masę makową (kupiłam, bo nie miałam maszynki do mielenia) i tak nad nią dumam i dumam... Chyba znalazłam pomysł, bo ciacho wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ubolewam nad tym, że nie mam maszynki do mielenia ale jeszcze przed świętami planuję zrobić masę makową z wykorzystaniem blendera, podobno też się udaje :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Z czystym sumieniem mogę polecić to ciasto, chociaż ma 1 wadę zawsze jest go za mało ! :)

    OdpowiedzUsuń